Selasa, 07 April 2015

In South Korea, cosmetics are the new smart investment

My rant about Amore Pacific in the previous entry was meant as a sarcastic point of my personal dissatisfaction with the company. Unbelievable, as it might be, some readers actually took it seriously. I thought that my sarcasm, self-entitlement, over the top ego and attitude were quite obvious. But apparently not to everyone. Curiously, it was mostly my Polish (anonymous, of course!) readers who didn't get it... Hmmm...

Moje wypociny w poprzednim wpisie o Amore Pacific byly sarkastycznym wyrazem mojego osobistego niezadowolenia z pewnych dzialan tejze firmy. Wiec z zaskoczeniem i niedowierzaniem (bo to nieprawdopodobne, aby ktokolwiek naprawde byl az tak tepy) czytalam komentarze i maile od tych czytelnikow, ktorzy wzieli ten wpis na powaznie.
Bylam pewna, ze moj sarkazm, karykaturalne wymadrzanie i rownie ogromne poczucie wlasnej waznosci i wyzszosci byly oczywiste. Wychodzi jednak, ze nie dla wszystkich. Ciekawe, ze to polskie (anonimowe, rzecz jasna) czytelniczki mialy najwieksze problemy ze zrozumieniem... No coz... Bywa i tak.

~~~

I'm feeling a bit under the weather today and have no energy for anything at all.
So today, instead of my usual rants and reviews, an article about something that we've all known for quite some time.

Jakies przeziebienie mnie ostatnio dopadlo i nie mam energii na absolutnie nic.
Wiec dzis, zamiast mojego normalnego belkotu recenzyjnego, artykul o czyms, o czym my juz od dawna dobrze wiemy.


In South Korea, cosmetics are the new smart investment as heavy industry lags
- link here.

Only in English, unfortunately.
Tylko po angielsku, niestety.



One sentence, towards the end, speaks volumes about not the state of Asian cosmetics industry, but about the global brands that up until recently were leading the way, and now are left desperately playing catch up:
"Korean brands are also “better attuned” to the particular demands of Asian consumers than global competitors such as L’Oreal..."

Though I wouldn't limit it just to the "demands of Asian consumers", but to the demands of consumers in general. That explains the ever growing popularity of Korean cosmetics worldwide.

Have a great week everyone!

Jedno zdanie, pod koniec artykulu podsumowalo nie stan azjatyckiego przemyslu kosmetycznego, ale tego zachodniego. Do nie tak dawna to zachodnie marki wiodly prym. Teraz jednak role sie odwracaja i firmy europejskie i amerykanskie zostaja daleko w tyle.

"Koreanskie marki sa lepiej "dostrojone" do konkretnych wymagan azjatyckich kosumentow niz swiatowa konkurencja, taka jak na przyklad L'Oreal..."

Choc ja nie ograniczalabym tego tylko do "wymagan azjatyckich konsumentow", ale do potrzeb konsumentow ogolnie, bez wzgledu na to, gdzie ci konsumenci sie znajduja. Bo to wlasnie TO stoi za rosnaca popularnoscia koreanskich kosmetykow rowniez poza Azja.

Milego tygodnia!!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar